מה אסור לעשות באירוע עסקי

מיקומך כאן
מערכת לתיאום פגישות

באירוע עסקי או כל כנס כלשהו אחר המהווה התכנסות של אנשי מקצוע מאותו תחום יש גם כללי התנהגות, כך שאין מקום לטעויות בארגון האירוע. זה יכול להיות כנס רפואי, כנס הייטק, תערוכה, מפגש קניינים או אירוע גיבוש סוכנים. כל חברה שמכבדת את עצמה עושה אירועים עסקיים גם כדי להציג כרטיס ביקור ונוכחות בשטח, וגם כדי להעביר מידע חדש אם יש לה כזה. לניהול אירוע עסקי יש להדגיש, מעבר למטרות הברורות של השקת קו ציוד חדש, מוצרים ועוד, יש גם היבט של יחסי ציבור ולכן חשוב מאוד לנצל את הבמה הזו, כדי לעשות את הרושם הכי טוב שאתם יכולים לעשות על קהלי היעד שלכם, או על המתחרים. בעיני המתחרים אירוע עסקי הוא הזדמנות ללמוד עליהם, על החידושים שלהם בתחום ועל המגמות שלהם ואין עסק או חברה שזה לא מעניין אותם. מעבר למה שאתה עושה בתחום מעניין אותך גם באיזה שוק אתה מתנהל ומי המתחרים הכי רציניים שלך. לכן- כאשר נפגשים עמיתים לאותו תחום בכנס או אירוע עסקי אחר, כדאי מאוד להקפיד על כמה כללי התנהגות ואתיקה ולדעת מה אסור לעשות באירוע עסקי, שכן, היעדר שיקול דעת ופזיזות עלולים לפעמים להתגלות כמביכים מאוד. למגוון תגי שם לכנסים>

רשימת דברים שלא כדאי שתעשו באירוע עסקי

  • דעו עם מי אתם משוחחים – ייתכן כי גלשתם לשיחה ערה עם משתתף בכנס, ואמרתם יותר ממה שאתם רוצים לומר, או בפזיזות גם השמצתם את המתחרים. אתם עוד עלולים לגלות שאמרתם את זה למתחרים עצמם… אז מה הדבר הכי חשוב שאפשר להבין מזה? כשאתם מגיעים לאירוע עסקי, שאלו לשמו של האיש אתו אתם משוחחים, או הביטו על התג שלו וזהו את האויב.
  • שתייה חריפה – הימנעו באירוע עסקי משתייה חריפה, אם זו גורמת לכם להפסיק לשלוט על הפה. הדבר אסור, אלא אם כן קבעתם להיפגש במסעדה – וגם שם, תגבילו את צריכת המשקאות החריפים למינימום. לעתים באווירה חגיגית של כנס, גם מחלקים יין, אבל אם אתם יודעים שזה יגרום לכם לחשוף יותר מהרצוי- הימנעו מכך וחסכו לעצמכם עוגמת נפש. זוהי טעות שיכולה בקלות להכשיל אירוע עסקי ולהציג את החברה בצורה שלילית.
  • אוכל במהלך הכנס – אומנם יש אוכל בכל כנס או אירוע עסקי, אבל חשוב מאוד לא להגיע ממש רעבים, כדי שלא יתפסו אתכם בולסים ללא נימוס. לפעמים זה ממש יכול להרוג עסקה שתכננו לעשות אתכם.
  • כרטיסי ביקור – אל תשכחו לתת כרטיסי ביקור למי שצריך. הייתה לכם שיחה עסקית טובה עם מישהו, כדאי להתמקד בכרטיס הביקור ולא במנות האוכל שמוגשות לשולחן ומסיחות את דעתכם מהסיבה שלשמה התכנסתם, כך שאסור לפספס את ההזדמנות להשאיר חותם כמו כרטיס ביקור.
  • אכילה בפה מלא – כמו שאתם לא רוצים שידברו אליכם בפה מלא, הימנעו מכך גם אתם. בכלל חשוב להקפיד על כללי הנימוס, כי זה ממש כמו כרטיס הביקור שלכם. אנשים לא אוהבים לעשות עסקים עם אנשים לא מנומסים.
  • היו נחמדים – הקפידו להיות אדיבים ונחמדים ולהשרות אווירה טובה בקרבכם – אתם לא יכולים לדעת את מי עוד תפגשו וכמה טוב יהיה לדעת שהייתם נחמדים לנציג של חברת השיווק שלכם בחו"ל…
  • השמצת מתחרים – אסור בתחלית האיסור להשמיץ מתחרים. אל תדאגו, כמה שתנסו לדבר בשקט זה יגיע אליכם בסופו של יום. הדרך הנכונה למצוא חן בעיני אחרים הוא לדבר בנימוס ובכבוד גם על המתחרים הכי גדולים שלכם. בסופו של דבר, סביר להניח שאותו האדם איתו אתם מדברים עלול להכיר את אחד המתחרים ואף לנהל איתו מגעים, אז לא תרצו שזה יעבור הלאה.
  • ניהול שיחה קצרה – תרגלו סמול טוק. זה ממלא את השתיקות בשיחות המקצועיות, זה יוצר ערוץ תקשורת בלתי אמצעי חדש ונוח וזה מציג אתכם כאנשים לבביים ונחמדים.
  • הרחבת מעגל חברים – מנסו להכיר כמה שיותר אנשים שלא מהחברה שלכם. צאו מאזור הנוחות שלכם ותרגלו מיומנויות חברתיות.
  • ביקורת – אל תעבירו ביקורת על כל דבר, אף אחד לא יעשה אתכם עסקים. זה לא נעים וזה לא ידידותי לסביבה.
  • היו מעודכנים – גלשו קצת בחדשות לפני האירוע. לא יזיק לכם לדעת כמה דברים אקטואליים לדבר עליהם. זה יציג אתכם כאנשים תרבותיים ומעודכנים ככה שאם מישהו ישאל אתכם, שמעתם מה קרה לסוכנות היבוא של המרצדסים, תדעו להגיד בדיוק את המשפט שיגרום לצד השני להאמין שהגעתם עם מרצדס לכנס…

קראו עוד על מגוון השירותים והפתרונות המתקדמים שלנו לרישום וניהול כנסים ואירועים>

מאמרים נוספים