חוזרים לפעילות עסקית מלאה

מיקומך כאן
רונן קרביץ סמנכל פיתוח עסקי וקשרי לקוחות

טור אישי מאת רונן קרביץ: מנכ"ל Xmile

בתקופות השיא של מגיפת הקורונה, לאחר תקופה קצרה של הסתגלות והבנת המצב וכאילוץ, נחתה עלינו הבשורה שהכנסים הפרונטליים יהפכו באין ברירה לכנסים וירטואליים, מה שבהתחלה היה נראה כבעיה, התברר במהלך הדרך כפתרון לא כזה נורא ולפעמים אפילו כדבר חיובי ואף חסכוני.

המשתתפים נהנו מהנסיעות שנחסכו, מהבגדים הלא פורמליים שיכלו ללבוש מתחת לקו החגורה ומהמשימות הקטנות שהספיקו לסיים תוך כדי הכנס. המארגנים חסכו את עלויות הכיבוד וארוחות הצהריים, את התשלום לאנשי האבטחה ואת המאמץ הכרוך בהבאת מרצים מחו"ל, והכול היה טוב לאותה תקופה.

אין תחליף לפגישה פנים מול פנים

אולם כעת כשהשגרה חוזרת ואנחנו בחברה מנהלים עשרות מערכות רישום לאירועים וכנסים בחודש וחווים חזרה עוצמתית לשגרה והכנסים הפרונטליים שבים לחיינו, אנחנו מבינים שוב שאין תחליף לפגישה פנים מול פנים, להכיר זה את זה, להסתכל בלבן של העיניים ולעשות עסקים בפועל.

כי עסקים עושים עם אנשים!

כעת, כשאנחנו מתחילים לחוות על בשרנו את ההתקהלות וההשתתפות הפיזית בהרצאות, אנו מבינים כמה מתסכל היה כשכנס או אירוע בוטלו בהינף אימייל, כשהמפגש בזום היה קצר מדי ולא הצלחנו להבין כלום, שלא לדבר על כך שלא הספקנו לקשור קשרים, או כשהיה ארוך ומייגע והעברת המסרים נעשתה טכנית במקום אנושית וחווייתית.

חוזרים ליצירת קשרים אישיים


אכן, המסר הנחרץ שהגיע לפתחי, כסמנכ"ל, לאורך כל התקופה המאתגרת היה: התגעגענו!

התגעגענו לכנסים ולאירועים העסקיים, שההשתתפות הפיסית בהם, מלמדת, מעשירה ומעוררת השראה. שהמפגש הבלתי אמצעי וה"מינגלינג" שבהם, מהותיים ליצירת הקשרים העסקיים. התגעגענו למפגשים עם אנשים שחולקים את אותם תחומי עניין, להכרות עם הפנים שמאחורי השיחות הבינלאומיות והזום וללחיצות הידיים ותחושת המגע האנושי.

מארגני כנסים  אין תחליף למפגש הבינאישי, לשפת הגוף, לאתנחתא שלוקחים עם הקפה והקרואסון, תוך כדי סקירת המשתתפים ובחירת הקולגה שאיתו אנו מחליטים לדבר. כדי לקדם ולמנף את יתרונות המפגשים באירועים הפרונטליים, פוסט מגיפת הקורונה, יש צורך בהערכות מחודשת שלכם וביצירתיות שלכם, כדי להתגבר על ההרגלים שאימצו המשתתפים בכנסי הזום. לאחר ש"שכחו" מה זה לעמוד בפקקים כדי להגיע לכנס, לחכות בתור לקפה או לא לקום מהכיסא בהרצאה שקצת פחות מעניינת אותם, חשוב שירגישו שלהגעתם הפיסית לכנס יש ערך מוסף.
השקיעו בתכנים איכותיים, בגיוון ועניין מקצועי ובפלטפורמות מתקדמות לאיסוף מידע ופרטים עבור נטוורקינג משמעותי, שמניב תוצאות עסקיות ארוכות טווח.

וכשכנס או תערוכה מתחילים עם חיוך ורישום קל ונעים זה עושה כל את ההבדל.

מאמרים נוספים