התוכן הוא המלך של… הכנס!

מיקומך כאן
רול אם של כנס - שיווק תוכן

יש היום כל-כך הרבה כנסים, רבים מהכנסים אפילו לא זוכרים בעצמם שהתקיימו, אז איך ניצור כנס אטרקטיבי כזה שלא רק שהמשתתפים יספרו לכולם "וואו, איזה תוכן מעניין היה בכנס", "אתם לא מבינים מה הפסדתם", אלא אפילו יעדיפו לראות אותו בשידור חוזר במקום את הזמר במסכה?

דוגמה מצוינת לכנס כזה שלקחנו בו חלק הוא 'אנרגיה מתחדשת – חדשנות לעתיד נטול פליטות פחמן' שהתקיים באילת-איילות", לקחנו מהכנס מספר תובנות מרכזיות, והנה הן לפניכם.

 

מילת המפתח: ערך מוסף

כנס, רציני ככל שיהיה, לא ישיג את מטרותיו, אם יהיה עמוס במידע, ארוך, נטול מקוריות ויצירתיות.
כדי שהקהל שלכם יהיה קשוב, עירני ומשתתף, הוא צריך להרגיש שתכני הכנס זורמים, מחדשים ומענייניים ושהאירוע כולו הוא סוג של חוויה מהנה ומעשירה.

 

4 הטיפים שלנו לכנס מנצח:

כולכם נכחתם לא אחת בכנסים ואמרתם לעצמכם: "אלוהים, איזה בזבוז זמן"! כנסו רגע לראש הזה, שלכם כקהל, ותחשבו מה הייתם רוצים לקבל מכנס, מה היה עושה לכם את זה. קבלו מדריך מקוצר איך לעשות את זה נכון:

  1.  אסטרטגיה זאת לא מילה גסה – אל תוותרו על השלב שבו אתם קובעים בדיוק את מטרת הכנס, המסרים שלו והדרכים בהם תשתמשו כדי לשכנע. עם אסטרטגיה ברורה תוכלו לבחור בתכנים המתאימים ביותר.
  2. תוכן מנצח – מצגת היא הדרך להנגיש את תוכן הכנס, לכן היא חייבת להיות קולעת, ממוקדת, עניינית, מעוררת מחשבה ומהנה. בסופה הקהל שלכם ירגיש שבחוויה שעבר הוא קיבל ערך מוסף.
  3. קו מקשר – המסרים שלכם צריכים לחלחל, לכן התכנים חייבים להיות חלק מקונספט אחד. חשוב שכל המרצים יידעו מה הקונספט וייצמדו אליו. הכינו אותם לכך מראש וצרו חוט מקשר בין ההרצאות בעזרת דברי קישור שיוצרים רצף והגיון.
  4. התוספת שתופסת – עובדות חדשות, אנקדוטות מעניינות, שאלות מחשבה, הומור, הפעלה קצרה, כל אלה יקפיצו את המצגות של הכנס וישאירו את הקהל שלכם ממוקד ועירני.  

זהירות, צבע טרי

לסיום, אל תשכחו לעצב את התוכן. השתמשו בקווים גרפיים נקיים, אחידים ואסתטיים. אין צורך להפוך את המצגת שלכם לדיסקוטק מרובה פירוטכניקות. עדיף שתשתמשו באפקטים כשהם משרתים את התוכן והמסר המועבר.

 

קביעת מטרות לכנס, תכנון קו מנחה, חשיבה יצירתית ומקורית, יצירת עניין ושימוש בהומור – כל אלה יבטיחו קהל משתתפים מעורה, מתעניין והכי חשוב, קהל שיתקשר אליכם לאחר הכנס.

מאמרים נוספים